Asiakaspalvelu klo 09-19 puhelin 020 710 9055

Entistäkin kotimaisempi verkkokauppa

Picture of Petri Juslin
Petri Juslin
Facebook
Twitter
LinkedIn
Vaihdoimme verkkokaupan kassan tänään ruotsalaisesta Klarna/Kustom -järjestelmästä kotimaiseen Paytrail -maksunvälittäjään. Kotimaisuus ja lähituotanto on ollut Seriöösin ydinajatuksia alusta lähtien. Jyväskyläläisen Paytrailin myötä Seriöösin kotimaisuusaste nousi entisestään. Tuotteemme suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa ja lähetyksiin käytämme Postia ja Matkahuoltoa. Miksi vasta nyt siirryimme suomalaiseen kassajärjestelmään, siitä lisää seuraavassa.

Kun Seriöösin verkkokauppa aikoinaan avattiin, valitsimme maksunvälittäjäksi Klarnan. Syitä oli kaksi: ensinnäkin hinta pienelle verkkokaupalle oli edullisempi, toiseksi Klarna tarjosi asiakkaillemme ns. ostajan turvan 30 päivän maksuajalla, sekä monipuoliset maksuvaihtoehdot. Ruotsalaisen Klarnan kauppiaalle edulliset hinnat selittyvät kuitenkin rajulla automaatiolla, joka on heikentänyt luotettavuutta. Klarna on viime aikoina korvannut tekoälyllä työtä, jonka tekemiseen ennen tarvittiin yli 700 asiakaspalvelijaa. Tekoäly hoitaa nyt kaksi kolmasosaa Klarnan asiakaspalvelusta. Yhtiöllä on ollut aiemmin jopa 5000 työntekijää, mutta henkilöstömäärä on supistunut noin 3800:aan ja Klarnan tavoitteena on laskea määrä jopa 2000:een lähivuosina, erityisesti tekoälyn hyödyntämisen ansiosta (lähde: Markkinointiuutiset)

Viime keväänä Klarna irtautti kassajärjestelmänsä Kustom-brändin alle. Samalla verkkokauppiaiden asiakaspalvelu taisi siirtyä kokonaan tekoälybottien hoidettavaksi. Halusimme saada MobilePayn ja muut mobiilimaksutavat verkkokauppaamme, mutta Kustomin asiakaspalvelubottien kanssa keskustellen asia ei edistynyt lainkaan. Lisäksi saimme arvokasta asiakaspalautetta Klarna/Kustom -kassan käytettävyysongelmista.

Niinpä siirtyminen suomalaiseen Paytrailiin oli selvää. Oli myös mukavaa saada heti ensimmäisenä päivänä Jyväskylästä Paytraililtä parikin suomenkielistä puhelua, joissa varmistettiin, että siirtymä uuteen kassaan sujuu hyvin. Uskoisin, että ennenkaikkea tämä on Seriöösin asiakkaille miellyttävä uutinen. MobilePay, Google Pay ja Apple Pay ovat nyt kassalla valittavissa. Totta kai myös kotimaiset verkkopankit sekä -luottokortit. Klarnan osamaksuvaihtoehdot korvautuvat Walley-laskumahdollisuudella. Jos sinulle mieluinen maksuvaihtoehto puuttuu, laita viestiä asiakaspalveluumme. Voit myös aina soittaa 020 710 9055. Kuten Paytrail, myös Seriöösi tarjoaa kotimaista asiakaspalvelua ihmiseltä ihmiselle.

Jos kankaan ostaminen verkkokaupasta arveluttaa, voimme lähettää sinulle maksutta pienen näytetilkun haluamastasi laadusta. Etsimme jatkuvasti myös laadukkaita jälleenmyyjiä, joten vihjaa meistä kotikaupunkisi sisustusliikkeelle!

-petri

Jaa sivu

Facebook
Twitter
LinkedIn
Picture of Petri Juslin /Seriöösi

Petri Juslin /Seriöösi

Kuviosuunnittelun ja painokankaiden asiantuntija

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *